Energia szakkör – 2019. április
Energia szakkör – 2019. június
Energia szakkör – 2019. szeptember
Energia szakkör – 2019. október
Energia szakkör – 2019. november
Energia szakkör – 2019. december
Energia szakkör – 2020. január
Energia szakkör – 2020. február
Energia szakkör – 2020. március
Szemléletformálási programok az Andi színjátszósai Egyesületnél
Az Andi színjátszósai Egyesület Európai Uniós pályázaton a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program Keretében, KEHOP-5.4.1-16-2016-00048 azonosítószámmal 2019-2020-as időszakra 4.342.137 Ft pályázati támogatást nyert környezeti szemléletformálási programok településen történő megvalósítására.
A pályázat adatai:
Kedvezményezett neve: Andi színjátszósai Egyesület
A szervezet címe: 3170 Szécsény, Ady Endre út 12.
A projekt címe: Szemléletformálási programok az Andi színjátszósai Egyesületnél
A szerződött támogatás összege: 4.342.137 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 100%
A projekt megvalósításának kezdete: 2019. 04. 01
A projekt fizikai befejezésének határideje: 2020. 10. 29.
A projekt azonosító száma: KEHOP-5.4.1-16-2016-00048
A projekt tartalma:
A pályázati projekt célja, hogy a szemléletformáló programokon keresztül a településen élő felnőttek és gyermekek számára új ismereteken keresztül hívjuk fel a figyelmet az energiatudatos magatartásformák hasznosságára.
A projektben megvalósítandó program hosszú távú célja a hátrányos, valamint a halmozottan hátrányos helyzetű, elsősorban roma származású lakosok ismeret és készségfejlesztése illetve a nem roma lakosok környezeti nevelése, az energiahatékonyság, energiatudatosság terén szerzett tapasztalatainak szélesítése.
Erősíteni kívánjuk a kreativitást, a hatékonyságot, az identitást.
-
- Cél, hogy a nem formális és interaktív programokkal, élménypedagógiai módszerekkel tanulási alkalmakat, beszélgető klubokat, csoportfoglalkozásokat, fórumokat biztosítsunk az energia hatékonyabb felhasználása és a környezet megóvása érdekében.
- A programot a helyi köznevelési intézményekkel szoros együttműködésben végezzük
- A rendezvények, programok, események keretében biztosított az esélyegyenlőség, egyenlő hozzáférést biztosítsunk a HH és a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek részére a programokon való részvételre.
- A gyermekeken, tanulókon túl a programokkal a szülők, háztartások bevonását is ösztönözzük
- A programok alkalmával hangsúlyozzuk a környezeti kompetenciák fejlesztését, illetve innovatív módszerek alkalmazását, a programok üzenete a megújuló energiaforrások helyi használata, az energiatudatos magatartás, a tudatos fogyasztás és a fenntartható fejlődés gondolata.
- Célunk továbbá, hogy kialakuljon egy olyan összetartó, öntevékeny, nyitott, toleráns környezettudatos közösség, amely tagjai számára a sokoldalú fejlődési lehetőségek mellett megteremti a szabadidő hasznos, szórakoztató eltöltésének feltételeit. Ez a közösség mintául szolgálhat a helyi társadalom számára a tekintetben, hogy hogyan élhet, dolgozhat, fejlődhet egymást elfogadva és tisztelve többség és kisebbség.
- A pozitív környezeti attitűdök megismerésével, felmutatásával kívánjuk segíteni az optimális szülő- gyerek, munkavállaló – munkáltató, és egyéb emberi kapcsolatok kialakítását.
- Célunk, hogy az otthonról hozott kultúra értékeit megőrizzük, ugyanakkor a szociális hátrányokat csökkentsük és az ökologikus, fenntartható gondolatokkal ötvözzük.
- Segíteni kívánjuk a résztvevők környezettudatos tevékenységekben elért sikerességét, mindennapi boldogulását, a boldog, kiegyensúlyozott, környezettudatos személyiség kialakulását.
A projekt közvetlen céljai, a megvalósulás előnyei:
-
- Az előzetes felmérés alapján 500 résztvevő bevonása a programokba
- A programokba lehetőség szerint 15-20%-ban hátrányos helyzetű, vagy roma származású résztvevő aktív elérése
- Havonta 2-3 aktivitást igénylő program lebonyolítása
- Tanulmányi versenyekkel, pályázatokkal, rajzversennyel minél több fiatal, gyermek megszólítása és aktív elérése
- Az önállóan támogatott programok közül 4 program sikeres megvalósítása
- Az önállóan nem támogatható programok közül 4-5 program sikeres megvalósítása és lebonyolítása
- A projekt megvalósítása során alkalmazott, háztartásokat megszólító programok lebonyolítása
- A háztartásokat megszólító programok megvalósítása, azzal a céllal, hogy azok tudatos energiafelhasználását közvetlenül segítsük
- A projekt során interaktív projektelem lebonyolítása eredményesen
A projekt középtávú céljai, megvalósulás előnyei:
-
- A bevont résztvevők környezeti attitűdje és energiatudatossága pozitívan változzon
- Az energiatudatosság a programok megvalósítása után beépüljön a szokásrendszerbe és a mindennapos viselkedés, háztartás-vezetés, és munkavégzésbe
- Az aktivitást igénylő programok a viselkedés tudatos változtatását érjék el az energiatudatosság területén
- Az aktív együttműködés és a környezeti programok iránti nyitottság megmaradjon a programon résztvevők között
- Az egyesület helyi együttműködései erősödjenek, a programok további tapasztalatcsere, és pályázati együttműködést generáljanak.
A projekt hosszú távú céljai, a megvalósulás előnyei:
-
- Az aktív elérések hatására a környezettudatos gondolkodás és az energiatudatos magatartás épüljön be a hétköznapi viselkedésrendszerbe
- Az aktív elérések új, környezet-adekvát viselkedésformákat eredményeznek.
- A megvalósítási időszak eredményei az egyesület alaptevékenységei között hagyományosan megtartható programokká fejlődjenek
- A fejlesztések eredményei – megmutatkoznak a fiatalok viselkedésében, a háztartások energiakímélő működésében
- tovább javul az egyesület intézményekkel, szakemberekkel, külsős cégekkel, egyesületekkel, szervezetekkel való együttműködése
- A településen a befogadó szemlélet erősödi
- A roma és nem roma származású emberek környezeti gondolkodása is, identitástudata is erősödik.
Együttműködő partnereink:
II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Szécsényi Közművelődési Nonprofit Kft.
Rimóci Szent István Általános Iskola
Energia szakkör – 2019. április
Energia szakkör – 2019. június
Energia szakkör – 2019. szeptember
Energia szakkör – 2019. október
Energia szakkör – 2019. november
Energia szakkör – 2019. december
Energia szakkör – 2020. január
Energia szakkör – 2020. február
Energia szakkör – 2020. március